Advertorial Gezondheid & welzijn

De motor achter Keizer Karelpark Tandartsen

Amstelveen - Een tandartsassistente en tandarts dienen goed op elkaar ingespeeld te zijn. Zowel voor een soepel verloop van de behandeling alsmede een prettige ervaring voor de patiënt. Bij Keizer Karelpark Tandartsen bestaat het back office team uit een hechte groep tandartsassistentes en baliemedewerkers. Sabine Gijsen (tandartsassistente) en Debby Kenselaar (baliemedewerker) zijn al vele jaren werkzaam bij de praktijk en geven een kijkje achter de (spat)schermen.

Effectief en efficiënt
De Amstelveense Sabine werkt inmiddels 6 jaar als tandartsassistente. ‘Het is in mijn rol van belang om de behandeling van patiënten zo effectief en efficiënt mogelijk te laten verlopen.’ Ze vertelt hoe haar dag eruit ziet: ‘Ik kijk in de agenda naar de afspraken voor die dag en zorg ervoor dat alle benodigde materialen klaar staan voor de behandeling. Zo maak ik bijvoorbeeld een tray met instrumenten klaar voor elke controle en bij behandelingen zoals een kroon of een vulling zorg ik voor alle benodigde materialen. Bij deze laatste zorg ik er ook voor dat het composiet, een soort cement, op tijd gemaakt is voor het vullen van een gaatje. Tijdens de behandeling help ik met afzuigen tijdens het boren, geef ik materialen aan en leg de vulling droog. Tevens maak ik de nodige aantekeningen in de patiëntenkaart in de computer tijdens de behandeling, welke de tandarts dan later uitwerkt en verder ontwikkel ik foto’s van het gebit als die gemaakt moeten worden.’

360 graden
Na een behandeling ruimt Sabine af en dan begint de reiniging van de instrumenten. Sabine legt uit: ‘Eerst wordt alles in een bad gereinigd. Vervolgens gaan de instrumenten in een grote vaatwasser en daarna in de autoclaaf. In dit afgesloten drukvat wordt het 360 graden en vindt sterilisatie plaats middels stoom.’

Hecht team
Sabine werkt samen met collega tandartsassistentes Kim Gropstra, Amy de Jong en stagiaire Claudia Stokkel. Ze is vooral dol op haar werk vanwege de afwisseling qua werkzaamheden en het contact met de patiënten. Iets wat baliemedewerker Debby Kenselaar beaamt. Ze werkt inmiddels alweer 3 jaar met veel plezier bij de praktijk. ‘Het is een hecht team iedereen heeft zijn of haar eigen specialiteit. Je hebt hier alles onder één dak en dat is een groot voordeel.’

Begrip en toegankelijk
Naast kwaliteit en de juiste zorg is communicatie ook van belang in de tandartspraktijk. ‘Ik leg het eerste contact met mensen, bij een telefonische afspraak of ontvangst aan de balie.

Wij zijn een praktijk die gebitsproblemen en pijn willen voorkomen en niet enkel oplossen. Vandaar dat we onze patiënten verzoeken om 2 keer per jaar op controle te komen plus een bezoek aan de mondhygiëniste.’

Administratief werk zoals verwijsbrieven maken en agendaplanning horen ook bij haar takenpakket. Dit doet Debby met haar collega baliemedewerkers: Cindy van Niele, Maxine Dekker en Corine Hoksbergen. ‘Wederzijds vertrouwen en begrip vinden wij enorm belangrijk’, stelt Debby. ‘Vandaar dat we ervoor zorgdragen om onze patiënten bij dezelfde behandelaar te plannen.’

 

Keizer Karelpark Tandartsen | Lindepark 2A 1185 LD Amstelveen | Tel: 020 345 1534 |info@tandartskeizerkarelpark.nl  | www.tandartskeizerkarelpark.nl


Meer nieuws

Algemeen vandaag 10:52

Weet jij een plek in jouw wijk die meer groen kan gebruiken?

Amstelveen - In het kader van de campagne ‘Groen moet je doen!’ vraagt gemeente Amstelveen inwoners om betegelde plekken in de openbare ruimte voor te dragen die meer groen kunnen gebruiken, bijvoorbeeld in hun eigen straat of wijk. Dat kan nog tot 1 mei 2024.

Sport vandaag 08:56

Karel Eykman school JD2 en JE1 winnaar schoolvoetbaltoernooi in Amstelveen

Amstelveen - Aan de lokale voorrondes van het KNVB schoolvoetbaltoernooi, die begonnen op woensdag 20 maart, hebben maar liefst 50 teams van 13 scholen in Amstelveen mee gedaan. Na vijf spannende weken van competitie hebben de beste acht teams van groep 5-6 en van groep 7-8 zich gekwalificeerd voor de finale op woensdag 24 april. De Karel Eykman school JD2 en JE1 kwamen als winnaar uit de bus.  

Algemeen gisteren 19:53

Weerstand tegen uitbreiding betaald parkeren in Amstelveen: petitie gestart

Amstelveen - Er leeft onder diverse inwoners weerstand tegen de uitbreiding van betaald parkeren in Amstelveen, zeker nu het er naar uitziet dat in de toekomst betaald parkeren in heel de gemeente zal worden doorgevoerd. Diverse wijkbewoners twijfelen aan de betrouwbaarheid van zogenoemde parkeerdrukmetingen en zien de urgentie van betaald parkeren niet in.

Zakelijk gisteren 18:59

Nieuw kleinschalig kinderdagverblijf in Amstelveen: ‘t Schooltje

Amstelveen – Kinderdagverblijf ’t Schooltje heeft de deuren geopend in Amstelveen. Deze kleinschalige en kwalitatief hoge opvang is gevestigd in een vrijstaand pand met tuin en biedt een verticale groep voor kinderen van 0 tot 4 jaar oud.

Algemeen gisteren 17:58

Maai Mei Niet: minder maaien, meer biodiversiteit

Amstelveen - Amstelveen doet mee aan de landelijke campagne ‘Maai Mei Niet’. Om de biodiversiteit te vergroten maait de gemeente de gehele maand mei bermen, bloemweiden en geselecteerde gazonstroken niet. Minder maaien zorgt voor meer bloemen en bijen. 

Verkeer & Vervoer gisteren 10:10

Nachtelijke afsluitingen geschrapt na superieur werkweekend: 'Alles zat mee'

Amstelveen - De werkzaamheden aan het A9-viaduct over de Beneluxbaan zijn afgelopen weekend dermate  voorspoedig verlopen dat het niet meer nodig is om ook de nachten tot en met 11 mei te gebruiken voor werkzaamheden. De wegen onder het viaduct zijn komende twee weken ook gewoon beschikbaar, in tegenstelling tot eerder gecommuniceerd. ‘Een kwestie van een goede planning en ook wat geluk,’ verklaart Tom Paton van aannnemer VeenIX over het succesvolle werkweekend waarin 60 uur non-stop werd doorgewerkt.