De stijlmeesters op missie
Aalsmeer - Al ruim zes jaar heeft Aalsmeer een herenmodezaak die zich, samen met klanten, leveranciers en partners, wil inzetten voor een stijlvollere wereld. De bekende stijlmeesters van Gentlemen’s Place, Peter Willemse en Christiaan Sijnen, werken al ruim een jaar met een nieuw winkelconcept.
Verbinding, ontmoeting en vakmanschap
‘De wereld is afgelopen jaren enorm veranderd en heeft ons ervan bewust gemaakt dat wij veel meer zijn dan alleen een winkel. Onze klanten willen graag echt contact en kledingadvies. Maar willen ook een plek om even te onthaasten, om te netwerken of om inspiratie op te doen tijdens de masterclasses of lezingen die wij geregeld organiseren. We hebben ervaren hoe ontzettend belangrijk ontmoeting, verbinding en vakmanschap is,’ zegt Christiaan.
Verantwoord gestyled worden
‘In onze winkel vormt ontmoeting dan ook de kern. We komen na een wereldwijde onrustige periode weer in beweging, maar zijn misschien nog wel bezorgder over de toekomst dan ooit tevoren. Om de wereld van morgen zeker te stellen voor toekomstige generaties moeten we vandaag andere en bewustere keuzes maken. Wij willen daar vanuit Gentlemen’s Place aan bijdragen’, aldus Christiaan. ‘Dat doen we op een aantal manieren. Allereerst willen we onze klanten stimuleren om te consuminderen. Peter en ik geloven erin dat je kleding moet dragen en niet moet verzamelen.
Onze missie is om op basis van gericht advies een overvolle kledingkast met nauwelijks gedragen kleding terug te brengen naar de essentie: een overzichtelijke garderobe met basics van topkwaliteit, aangevuld met stijlvolle seizoensitems. Door bekende merken met nieuwe mooie snoepjes uit de markt te combineren gaat onze klant altijd als een stijlvolle Gentleman de winkel uit.' Bewust shoppen en het faciliteren van het hergebruik van kleding zijn niet de enige onderdelen van de missie van Gentlemen’s Place. De mannen nemen ook steeds meer duurzaam geproduceerde producten op in hun collectie. Peter: ‘We zijn doorlopend op zoek naar stoere, hippe en stijlvolle merken die ook duurzaam geproduceerd worden. We zien dat dit appèl in het inkoopproces onze leveranciers langzaam in beweging brengt.'
Maar hoe zit het dan met de sales? Is die er niet juist op gericht om klanten zoveel mogelijk te laten kopen? ‘Ook daar hebben we iets op bedacht,’ zegt Christiaan. ‘Tijdens de sales kun je ervoor kiezen om de korting weg te geven aan één van de twee goede doelen waarmee we een partnership zijn aangegaan. Dus in plaats van de korting op het artikel zelf te krijgen kun je ervoor kiezen om (deel van) het kortingsbedrag te doneren aan de Hersen-stichting of het Ronald McDonald Huis.'
Verantwoordelijkheid
De stijlmeesters zijn enthousiast om het nieuwe concept verder uit te bouwen. ‘Gentlemen’s Place is in de afgelopen zes jaar een begrip geworden in Aalsmeer en omstreken. Nu is het tijd voor een aanpassing naar de vraag van morgen. Toegankelijk, stoer, hip, stijlvol en tijd voor elkaar. We zijn toe aan een nieuwe stap waarin we met elkaar onze verantwoordelijk-heid nemen voor de wereld om ons heen. We hebben natuurlijk nog veel meer te vertellen. Want GP to go en de ingerichte huiskamer van Aalsmeer vormen onder andere een vast onderdeel van het concept. Dus houd de social media van Gentlemen’s Place in de gaten en laat je verrassen.'
Gentlemen’s Place
Zijdstraat 63
Aalsmeer
Tel. 0297 767 060
www.gentlemensplace.com