AmstelveenZ

Dikke voldoendes voor Amstelveenloket

AMSTELVEEN - De gemeente Amstelveen heeft in april onderzoek laten uitvoeren naar de klanttevredenheid van de dienstverlening van het Amstelveenloket. Uitkomst: een gemiddeld rapportcijfer van 7,8 van bezoekers en een 7,6 van bellers.

Gedurende twee weken hebben enquêteurs van een onafhankelijk onderzoekbureau bezoekers aan de balie en Amstelveners die telefonisch contact zochten met het Amstelveenloket gevraagd mee te werken aan het onderzoek.

Aandachtspunten
In totaal gaven hier 173 mensen gehoor aan. Twee derde van de bezoekers waardeerde het bezoek met een 8 of hoger. Aandachtspunten zijn het vergroten van de directe telefonische bereikbaarheid, privacy aan de balie, interne postverwerking en het bijhouden en vergroten van de kennis van de medewerkers.

Bezoekersaantallen en telefoonverkeer gestegen
Sinds januari heeft de gemeenten veel extra taken gekregen op het gebied van zorg. Dit levert extra bezoek aan de balie en telefoontjes op. Kwamen er in 2014 tot en met mei nog 3447 bezoekers aan het loket en stond de teller op 3629 telefoontjes, nu zijn er al 4399 bezoekers en 9225 bellers.

Extra personeel
Wethouder Herbert Raat (VVD):’Het is voor ons belangrijk dat Amstelveners die het loket bezoeken of telefonisch benaderen goed geholpen worden. Aan de hand van cijfers en wachttijden hebben we de afgelopen periode al meerdere malen besloten extra personeel in te zetten. Fijn dat het onderzoek uitwijst dat onze ‘klanten’ tevreden zijn. Dit neemt niet weg dat we er boven op blijven zitten. We gaan aan de gang met de aandachtpunten, herhalen het klanttevredenheidsonderzoek in oktober en gaan Mistery guests inzetten’.

Amstelveenloket
Amstelveners die hulp of ondersteuning nodig hebben op het gebied van wonen, welzijn, zorg, werk & inkomensondersteuning, schuldhulpverlening en jeugdhulp kunnen terecht bij het Amstelveenloket. Voor meer informatie over het Amstelveenloket, openingstijden en bereikbaarheid zie www.amstelveen.nl/amstelveenloket.


Meer nieuws

Algemeen gisteren 14:05

Receptiemedewerkers Amstelveense hotels ‘on tour’ door Amstelveen

Amstelveen - Dinsdag 25 maart gingen 14 frontoffice medewerkers van zeven verschillende Amstelveense accommodaties een middag langs bij een aantal toeristische highlights van Amstelveen. Ze bezochten onder andere Ron’s Gastrobar Indonesia, een van de restaurants aan de Amstelzijde, gingen met de fluisterboot door het Amsterdamse Bos en bezochten museum Jan. De tour eindigde bij de ANNA Kerk met een bezoek aan de brouwerij.  

Evenementen & Activiteiten gisteren 10:43

Taalparade: een feest van taal en meertaligheid

Amstelveen - Op zaterdag 5 april vindt de Taalparade plaats, een laagdrempelig, intercultureel evenement dat ouders inspireert om de taalontwikkeling van hun kinderen te stimuleren. 

Evenementen & Activiteiten 25 mrt 2025 13:01

Maand van de Filosofie bij de Bibliotheek Amstelland

Amstelveen - De maand april staat in het teken van de Maand van de Filosofie. De Bibliotheek Amstelland organiseert inspirerende evenementen waarin we samen nadenken over het thema 'Mij een zorg.' Wat betekent zorg? Voor wie zorgen we en hoe zorgen we voor onszelf? Van een filosofische wandeling tot een interactieve lezing en poëzieavond: dompel je onder in een maand vol inzichten en inspiratie.

Algemeen 25 mrt 2025 08:56

P60 zoekt senioren en jongeren voor gezamenlijke muzikale workshops

Amstelveen - P60 gaat senioren en junioren verbinden in project 22-66. In dit project maken Amstelveense jongeren en senioren samen muziek. Onder begeleiding van een professionele muzikant worden moderne popsongs bewerkt en samen uitgevoerd. Het project gaat van start in april en de aanmeldingen zijn nu open.