Dit gaat veranderen in het Openbaar Vervoer per 9 december

Dit gaat veranderen in het Openbaar Vervoer per 9 december Foto: Het huidige busstation in Stadshart Amstelveen [AmstelveenZ]

Amstelveen - Op 9 december 2018 worden wijzigingen toegepast in het openbaar vervoerplan voor de regio Amstelland & Meerlanden. Wat gaat er precies veranderen in Amstelveen en nabije omgeving?  


- Lees verder onder deze advertentie -

Een woordvoerder van Connexxion laat desgevraagd aan AmstelveenZ weten dat lijn 174 per 9 december 2018 een nieuwe rol krijgt om onder andere het ziekenhuis en het Amstelveense raadhuis beter te bedienen.

174 met extra lus door Amstelveen

‘Lijnen 165, 166 en 167 in Amstelveen gaan 174 heten. Op maandag tot en met vrijdag gaat lijn 174 aanvullend in een lus door Amstelveen rijden.'

Feitelijk blijft lijn 174 ongewijzigd qua route, maar wordt er een extra traject (lus) aan toegevoegd.  Hiermee ontstaat vanaf 9.00 ‘s ochtends 2x per uur een verbinding tussen een aantal belangrijke locaties in Amstelveen waaronder Ziekenhuis Amstelland, het raadhuis Amstelveen en het Amstelveense busstation.  

Op zaterdag gaat de 174 1x per uur de lus rijden. Daarnaast wordt op werkdagen tussen 18.30 en 19.00 uur een extra rit op lijn 174 van Amstelveen naar Uithoorn gereden.

242

Lijn 242 tussen Mijdrecht en Amsterdam Zuid rijdt vanaf december via de wijk Legmeer in Uithoorn. Hiermee wordt de bediening van deze wijk in de spits verhoogd. Deze lijn stopt overigens sinds 3 september ook weer op halte Grote Beer in Amstelveen.

Lager frequentie 341

Lijn 341 tussen Schiphol en Amsterdam Zuid gaat per december 2019 in plaats van 8x per uur 4x per uur rijden. Dit is volgens Vervoerregio Amsterdam in lijn zijn met de reizigersaantallen. Lijn 341 rijdt tussen Hoofddorp Station en Schiphol via de Abdijtunnel. Dit bespaart naar verwachting ca. 6 minuten.

145,199, AML Flex

In het vervoerplan 2018 zijn in overleg met de betreffende gemeenten een aantal wensen doorgevoerd (behoud lijn 145, uitbreiding bedieningstijden 199 en AML Flex). Deze zijn in 2018 door het dagelijks bestuur van de Vervoerregio gefinancierd. Op verzoek van de Vervoerregio heeft Connexxion deze extra inzet in 2019 structureel in het vervoerplan verwerkt.

Het nieuwe vervoerplan, dat afgelopen zomer al  werd gepubliceerd door Vervoerregio Amsterdam,  is inmiddels goedgekeurd. De termijn voor bezwaarprocedures is voorbij.


Reacties

Welkom! Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken deze cookies alleen voor het verzamelen van analytische gegevens. Deze gegevens zijn volledig anoniem en uw privacy wordt hierin niet aangetast.