Flitsbezorger Getir maakt einde aan dichtgeplakte gevel Kostverlorenhof met 'art store'
Amstelveen - De dichtgeplakte winkelgevel van flitsbezorger Getir aan de buitenzijde van winkelcentrum Kostverlorenhof was veel omwonenden een doorn in het oog: het bedrijf heeft het filiaal daarom inmiddels uitgerust met een beter in het straatbeeld passende 'art store-gevel'.
De art store gevels zijn ook al in Getir-vestigingen Rotterdam, Arnhem, Almere en Delft aangebracht. Met het initiatief investeert Getir in het aantrekkelijker maken van de buurt voor bewoners en bezoekers.
Positieve reacties
‘We kregen de feedback dat omwoners de stickers op de ruiten van onze vestiging niet waardeerden. Hun inspraak is belangrijk en de transitie naar art stores voelt als een logische stap om deze feedback aan te pakken. We krijgen veel positieve geluiden over onze art stores in Rotterdam, Arnhem, Almere en Delft en zetten dit graag voort in Amstelveen,' zegt Florian Brunsting, General Manager van Getir Nederland.
Voor straatbeeld en medewerkers
De kunstwerken die in de Amstelveense art store hangen zijn in die zin uniek dat ze zijn vervaardigd door werknemers van Getir, die daarvoor speciale kunstworkshops volgden en (graffiti-)schilderijen maakten. 'Met deze bijzondere lancering verbeteren we niet alleen niet het straatbeeld. Onze medewerkers zijn het visitekaartje van Getir en wij vinden het belangrijk dat zij zich betrokken voelen. We hechten veel waarde aan hun werkplezier,’ aldus Brunsting.
Getir wil goede buur zijn
Getir heeft een aantal stappen gezet om beter in te passen in buurt(en). Begin dit jaar opende Getir een eigen distributiecentrum, van waaruit goederen direct worden geleverd aan de vestigingen. Daarvoor gebruikt Getir kleinere bestelbusjes in plaats van de grote vrachtwagens van de losse leveranciers. De stroomlijning van het logistieke proces heeft geleid tot maar liefst 70% minder leveringen aan Getir vestigingen.
Gedragscode
Eerder heeft Getir samen met andere snelle boodschappen bezorgdiensten een gedragscode gepresenteerd. In deze gedragsregels zijn zes principes geformuleerd op basis van gesprekken met gemeenten, buurtbewoners en ondernemers. Deze principes gelden voor alle vestigingen in Nederland en gaat om specifieke afspraken over bijvoorbeeld parkeren, bevoorrading en het aangezicht van de vestigingen.
Wachtruimte
Getir stelt ook dat er in alle filialen een wacht- en recreatieruimte voor bezorgers is waar zij kunnen wachten als ze geen bestellingen afleveren. 'Waar mogelijk en nodig is worden e-scooters en e-bikes binnen gestald. Ook is er een Getir-team aangesteld dat klaar staat voor buren,' aldus Getir.