Gordon opent toeristisch seizoen in Bloesempark

Gordon opent toeristisch seizoen in Bloesempark Foto: Gemeente Amstelveen

Amstelveen - Onder de bomen van het Bloesempark in het Amsterdamse Bos werden de Amstelveense ondernemers, die actief zijn in de sector Toerisme en Recreatie, vanochtend bijgepraat over de plannen van de gemeente ten aanzien van de toerismesector. Tijdens het door wethouder Floor Gordon geopende netwerkontbijt werden ook de nieuwe Citymap en Cityguide gepresenteerd.

De bijeenkomst gold als start van het toeristisch seizoen. “In Amstelveen zijn de laatste jaren veel hotelkamers bijgebouwd. In de afgelopen 10 jaar is het aantal hotelkamers gegroeid van zo’n 400 naar 1500 kamers”, zegt wethouder Floor Gordon vandaag in een persbericht van de gemeente. “We hebben inmiddels twaalf hotels en de verwachting is dat de vraag naar nieuwe hotelontwikkelingen in Amstelveen doorzet. Om meer sturing te geven aan de locaties en voor Amstelveen gewenste kwaliteit en doelgroepen, zijn wij nu bezig met een Accommodatiestrategie, die we nog voor de zomer aan de gemeenteraad voorleggen.”

Evenementen

Gemeente Amstelveen doet naast het verbeteren van het informatiemateriaal nog meer zaken. Zo zijn er mooie evenementen die Amstelveen op de kaart zetten waaronder de Lentemarathon, Jazz in het Dorp en het nieuwe evenement '24H Amstelveen'. Ook is de gemeente bezig met een Visie Toerisme en Recreatie.

“De groei van hotelkamers heeft ervoor gezorgd dat er fors meer bezoekers in Amstelveen overnachten”, zegt Gordon. “Waren er in 2015 nog 57.600 hotelovernachtingen, in 2017 is dit al gestegen naar 259.000. Het zou voor de culturele instellingen, horeca en ondernemers een gemiste kans zijn als we die bezoekers niet kennis laten maken met wat Amstelveen te bieden heeft. Zowel bij de hotels en horeca als bij de bezoekers blijkt dat er behoefte is aan promotiemateriaal. De aftrap van het toeristische seizoen was een prachtige gelegenheid om het gloednieuwe promotiemateriaal voor 2019 te presenteren.”

Stadsgids

De aanwezige ondernemers ontvingen tijdens de bijeenkomst de nieuwe toeristische plattegrond van Amstelveen, de stadgids en het foldermateriaal van 24H Amstelveen, een stadsbreed evenement voor alle leeftijden dat 25 mei 2019 plaatsvindt op 45 locaties in de stad. De plattegrond is geheel vernieuwd en aangepast aan de nieuwe openbaar vervoersregeling. Op de achterzijde staat informatie over toeristische highlights, shopgebieden en tips. De plattegrond is te verkrijgen bij 40 toeristisch-recreatieve distributiepunten in de stad.

De stadsgids staat vol met praktische tips, leuke plekjes, informatie over Amstelveen, een overzicht van winkelgebieden, recreatie- en overnachtingsmogelijkheden en culturele instellingen. Met Nederlandse en Engelse tekst is deze gids gericht op bewoners, internationals (expats) en bezoekers. Verspreiding vindt plaats via het aprilnummer van Amstelveenz, huis-aan-huis in Aalsmeer, Uithoorn en Ouder Amstel en via toeristisch-recreatieve distributiepunten in Amstelveen.

Gekoppeld aan dit bericht


Reacties