Keizer Karelpark Tandartsen geheel vernieuwd
Amstelveen - In 2017 opende Keizer Karelpark Tandartsen aan Lindepark met één tandarts en één mondhygiëniste. Nu, zes jaar later, is er na een grote verbouwing ruimte gecreëerd voor de trouwe patiënten in het klantenbestand. Het team heeft een groei doorgemaakt en inmiddels zijn er drie behandelkamers bij gekomen, om zo alle patiënten meer service te bieden en sneller te kunnen behandelen.
‘We zijn blij met de kans die we kregen om uit te breiden, want deze locatie is heel klantvriendelijk. Veel lichtinval, goed bereikbaar en veel parkeermogelijkheid’, vertelt praktijkeigenaar Joyce van Niele. 'We hebben door de uitbreiding het team kunnen versterken met een extra mondhygiëniste en twee tandartsen.'
Kleurrijk
Zodra je de drempel van Keizer Karelpark Tandartsen over stapt, komen de vrolijke kleuren je tegemoet. Hier vind je geen steriele kamers maar kleurrijk fotobehang, een paarse bank in de wachtkamer en lederen, gekleurde stoelen in de behandelkamer. En lig je in de stoel naar het plafond te kijken, dan word je verblijd met natuurprints. ‘We wilden het anders doen dan anderen’, vertelt Joyce. ‘We houden niet van een witte praktijk en er mag wel een beetje gezelligheid in. Het weerspiegelt ook de patiënten die we behandelen. Iedereen heeft zijn eigen oorsprong en achtergrond en is kleurrijk op een eigen manier. Het is mooi dat we dat hebben kunnen doorvoeren in de praktijk. Een hotelchic tandartspraktijk voor iedereen.’
Hecht team
Een van de nieuwelingen is Anne van Dijk (28). Zij werkt bijna een jaar bij Keizer Karelpark Tandartsen. Vers uit de schoolbanken kon ze een maand later beginnen bij de uitgebreide praktijk aan Lindepark. ‘Het is een onwijs leuk en hecht team. Vooral als beginnend tandarts is het fijn dat je ervaren tandartsen om je heen hebt waar je mee kunt sparren. Ik kan hier echt meters maken en groeien en ontwikkelen in het vak’, vertelt Anne. Over de verbouwing is ze heel enthousiast. ‘Alle tandartspraktijken zijn hetzelfde: klinisch en weinig kleur. Na de verbouwing zijn we echt een opvallende en unieke praktijk geworden.’ Ook de losse spreekkamer is een schot in de roos. ‘Er is gelijk minder afstand tussen de tandarts en de patiënt. We zijn meer gelijken van elkaar en hopelijk creëert dat rust en vertrouwen. We hebben de tijd om alles rustig te bespreken in een sfeervolle ruimte, in plaats van liggend in de stoel.’
Begripvol
Joyce roemt Anne om haar communicatieskills. ‘Natuurlijk is het belangrijk dat je technisch goed bent en dat is ze zeker, maar ook is het fijn als je een leuke, vriendelijke en gezellige tandarts bent. Patiënten ondervinden toch bepaalde angsten en als je gerustgesteld wordt en er tijd voor je wordt genomen, neemt dat een hoop onrust weg.’ Anne vindt dat ook heel belangrijk. ‘Ik probeer altijd begripvol te zijn en oprecht te vragen hoe het gaat met een patiënt. De tijd nemen vind ik ook heel belangrijk. Mensen vinden het fijn om zich gehoord te voelen. Er zit geen hele tactiek achter: ik ben mijn vrolijke zelf en daar bereik je uiteindelijk het meeste mee.’
Keizer Karelpark Tandartsen
Lindepark 2a
1185 LD Amstelveen
Tel: 020 345 1534
info@tandartskeizerkarelpark.nl
www.tandartskeizerkarelpark.nl
Dit artikel verscheen eerder in de oktober editie van AmstelveenZ Magazine, nummer 82.