De Keizer Karelweg ter hoogte van de A9 (Beeld: Rijkswaterstaat)

Keizer Karelweg (ter hoogte van A9) gaat tijdelijk dicht en is 3 weken beperkt beschikbaar

Amstelveen - Tussen maandag 18 april en maandag 9 mei 2022 zal de Keizer Karelweg in Amstelveen ter hoogte van de A9, van zuid naar noord Amstelveen, twee weekenden afgesloten zijn. De overige dagen is de weg beperkt beschikbaar voor gemotoriseerd verkeer.

VeenIX verlegt in deze periode de riolering onder de Keizer Karelweg. Voor het verleggen van de riolering voert VeenIX onder andere graafwerkzaamheden uit en wordt asfalt verwijderd. Het verwijderen van asfalt levert forse geluidhinder op. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd tijdens de weekendafsluitingen van de Keizer Karelweg.

Om de werkzaamheden veilig uit te kunnen voeren voor de werknemers van VeenIX en het verkeer, moet de Keizer Karelweg (deels) worden afgesloten. Dit mag alleen in de avond, nacht of het weekend om het verkeer zo min mogelijk te hinderen. Met het inplannen van de werkzaamheden is rekening gehouden met de meivakantie, dan is er minder verkeer op de weg.

De afsluitingen en omleidingen in verband met de afsluiting van de Keizer Karelweg zijn terug te vinden op de website van het Bezoekerscentrum Rijkswaterstaat.

KLIK OP DEZE BUTTON VOOR ALLE INFO

In opdracht van Rijkswaterstaat, verbreedt aannemer VeenIX de A9 tussen de knooppunten Badhoevedorp en Holendrecht naar vier rijstroken per rijrichting. Ter hoogte van Amstelveen wordt de snelweg 1,6 kilometer verdiept aangelegd. Voordat de verdiepte ligging gebouwd kan worden, moeten verschillende voorbereidingen getroffen worden. Eén hiervan is het verleggen van de riolering onder de Keizer Karelweg ter hoogte van de A9.


Meer nieuws

Politiek gisteren 13:36

ChristenUnie Amstelveen wacht met smart op testuitslag 'snoer-van-de-vloer-laadpaal'

Amstelveen - De ChristenUnie wacht na een eerdere toezegging van het College B en W nog altijd op de uitslag van een van een proef met een zogenoemde ‘snoer-van-de-vloerlaadpaal' in Amstelveen, waarbij de stroomkabel tussen de laadpaal en de auto niet op het voetpad komt te liggen, maar met een boogarm over het voetpad wordt heengeleid.