'Meld problemen met PGB bij Amstelveenloket'
AMSTELVEEN -
Amstelveners die problemen ondervinden met uitkeringen van het Persoonsgebonden budget (PGB) en er niet uitkomen met de Sociale verzekeringsbank (SVB), worden opgeroepen zich te melden bij gemeente Amstelveen.
De gemeente heeft van diverse klanten gehoord dat er, net als in het hele land, ook in Amstelveen nog altijd problemen bestaan met de uitbetaling aan hun hulpverlener via de SVB.
Amstelveen Loket
Amstelveners kunnen contact opnemen met het Amstelveenloket via e-mail (amstelveenloket@amstelveen.nl) onder vermelding van ‘problemen PGB’ of op telefoonnummer 020 5404911.
Overgemaakt
Persoonsgebonden budgetten voor hulp bij het huishouden, begeleiding of jeugdhulp, worden met ingang van 1 januari 2015 door de gemeente overgemaakt aan de Sociale verzekeringsbank (SVB).
Overeenkomst
Amstelveners met een PGB dienen bij de SVB een zorgovereenkomst te hebben, waarna zorg of begeleiding kan worden gedeclareerd. De SVB dient vervolgens de hulpverlener uit te betalen, maar dat proces verloopt allesbehalve vlekkeloos.
Op de foto
SVB-kantoorgebouw in het Stadshart van Amstelveen