Willemijn Offerman & Tess Wilschut trainend met de 49erFX in Vilamoura, Portugal, winter 2018 [© Alain Sign 2018]

Nieuwe sponsor voor Amstelveens zeiltalent

Amstelveen - Het Amstelveense zeiltalent Tess Wilschut heeft een nieuwe sponsor gevonden. Eden Hotels zal de jonge zeilster, die droomt van deelname aan de Olympische Spelen van 2024 in Parijs, gaan ondersteunen.

Wilschut zeilt in de olympische 49erFX-klasse en traint bij de Topzeilacademie in Scheveningen. In de wintermaanden traint zij in Zuid-Europa, waar mede dankzij de watertemperatuur efficiënter en langer getraind kan worden.

Onderdak

Vanaf het voorjaar keert Wilschut weer fulltime terug in Scheveningen om op de Noordzee te kunnen trainen. In verband hiermee krijgt zij dankzij haar nieuwe sponsor onderdak in het Eden Babylon Hotel aan het Bezuidenhout in Den Haag. Eden Hotels is een Nederlandse hotelketen met hotels door heel hele land

De achttienjarige Wilschut zeilt volgens een persbericht van Team Tess Wilschut al ruim twaalf jaar wedstrijden en heeft deelgenomen aan verschillende EK’s en WK’s over de hele wereld. In de tweemans Cadet heeft zij al verschillende prijzen gewonnen en nu komt ze uit in de olympische klasse. Wilschut maakt sinds begin 2018 deel uit van TeamNL, het olympisch team van het Watersportverbond.

Hoofdfoto: Willemijn Offerman & Tess Wilschut trainend met de 49erFX in Vilamoura, Portugal, winter 2018 [© Alain Sign 2018]

Foto onder: Léon Dijkstra, CEO van Eden Hotels, met Tess Wilschut [© tesswilschut.com 2019]


Meer nieuws

Algemeen gisteren 12:32

Koninklijke onderscheiding Renske Peters stichting Beschermers Amstelland

Amstelveen - Op 4 juni ontving Renske Peters uit handen van burgemeester Tjapko Poppens een koninklijke onderscheiding tijdens de opening van de 15e Amstellanddag op Wester-Amstel. Renske Peters kreeg dit lintje vanwege haar jaarlange, onvermoeibare inzet voor de bescherming van de natuur in het Amstelland. 

Kunst & Cultuur gisteren 11:00

Kaartverkoop Schouwburg Amstelveen vliegend van start

Amstelveen - Het nieuwe theaterprogramma van Schouwburg Amstelveen valt in de smaak bij het publiek. Op zaterdag 3 juni ging de voorverkoop voor het nieuwe seizoen vliegend van start. Vooral voor cabaret was de belangstelling groot, maar ook de rest van de programmering valt in goede aarde; met bijna 20.000 verkochte kaarten op de eerste dag van de verkoop spreekt het theater van een heel mooie start van de voorverkoop.