Ondernemersduo heeft wilde plannen voor Stadsplein Amstelveen
Amstelveen – Twee Amstelveense ondernemers hebben onder de noemer ‘Operatie Stadsheart’ tamelijk wilde plannen voor het Stadsplein in Stadshart Amstelveen.
Het gaat om de Amstelveense ontwerper Han Schooneman en marketeer Hans Breuker, die elkaar kennen van Ondernemersvereniging Amstelveen. Ze vinden het Stadsplein zo doods en kaal dat er iets moet gebeuren en gaan helemaal los.
Oases
Zo is er het idee het plein op te delen in oases. ‘Prachtige en leuke foodstands die complementair zijn aan het huidige aanbod maar die ook grotere activiteiten op het plein niet in de weg staan’, zegt Schooneman. Het Stadsplein moet volgens het duo een unieke ervaring voor jong en oud worden 'die zijn weerga niet kent.’
Duitse bierhal & Champagne-oesterbar
Zo wordt een 'Alice in Wonderland Oase' voorgesteld, met een grote snoep- en wafelexperience met reusachtig groot glimmend snoep als decor, een Japanse theetuin met waterval, rotspartijen en zenmeditatie-plekken.' Ook moet er ruimte komen voor een Duitse Bierhal met lange tafels en grote pullen en een champagne-oesterbar. Breuker wil het plan marketingtechnisch aanvullen door merken aan de oases te koppelen met Mini Flagship stores. Volgens het duo gaat het om de experience en willen mensen tegenwoordig ondergedompeld worden in een verhaal.
Inspiratie
Een financiële onderbouwing voor het plan heeft het duo niet, maar met de actie willen de twee ondernemers vooral ook laten zien welke mogelijkheden er zijn voor het Amstelveense plein. In plaats van te morren over het huidige plein, zijn ze er mee aan de slag gegaan. Het duo vindt dat de politiek en de eigenaar van het Stadshart nu genoeg inspiratie heeft om er na twintig jaar eindelijk iets moois van te maken. ‘Met dit plan spreek je iedereen aan en zorg je voor sfeer en bezoekers,' zegt Han. Op de Facebookpagina Stadsheart zijn enkele schetsen te zien van de plannen.
Schets van 'Operatie Stadsheart'