Oorwerk: Precies zoals het hoort
AMSTELVEEN - Oorwerk heeft als missie zoveel mogelijk slechthorenden te helpen aan een beter gehoor. De hooggewaardeerde keten, met onder meer een drukbezochte vestiging aan de Amsterdamseweg in Amstelveen, kiest daarvoor een andere weg dan veruit de meeste audiciens.
‘Wij nemen zeer ruim de tijd voor onze klanten om het beste en eerlijkste maatadvies te kunnen geven. Dat is niet altijd het advies dat de zorgverzekeraar voorschrijft,’ zegt directeur Martijn Straatman van Oorwerk.
Investeren
Straatman heeft een ding hoog in het vaandel staan: de klant is veruit het belangrijkst. ‘Bij ons sta je niet binnen een kwartier buiten als je een gehoorapparaat nodig hebt. Wij investeren heel veel tijd in persoonlijk maatadvies, voor het beste type gehoorapparaat en vervolgens de afstelling en nazorg. We willen niet dat een gehoorapparaat na een maand in een laatje ligt omdat het niet goed blijkt te werken.’
Voordeliger
Wil je iemand aan een beter gehoor helpen, dan moet je in de eerste plaats zelf heel goed kunnen luisteren. De hoogopgeleide vakspecialisten van Oorwerk verstaan dat als geen ander. Gemiddeld besteedt Oorwerk, verspreid over meerdere afspraken, zo’n zeven uur (!) aan iedere nieuwe klant. Uitzonderlijk in deze tijden, waarin alles snel en goedkoop moet. Oorwerk doet aan die trend niet mee en wat blijkt: veel slechthorenden zijn uiteindelijk voordeliger uit en bovendien zéér tevreden.
Hulpmiddel
Dat laatste zorgt voor opmerkelijk veel mond-tot-mondreclame. Klanten respecteren vooral de eerlijke werkwijze van Oorwerk, dat met 8 filialen en 2 servicepunten in de Randstad, niet voor niets nog steeds groeiende is. Straatman benadrukt dat een gehoorapparaat een hulpmiddel is en blijft. ‘Het gehoor zoals het was komt niet terug, maar wel kunnen we de situatie zo goed mogelijk verbeteren. Daarvoor werken we alleen met kwalitatieve A-merken, precies afgestemd op de individuele wensen en eisen van onze klanten.’
Verrassend
Rond slecht horen bestaat nog altijd schaamte, reden dat filialen van Oorwerk gerieflijk zijn ingericht en de specialisten echt aandacht (en oor) hebben voor mensen die voor het eerst de drempel over stappen. De oplossingen zijn vaak verrassend. ‘Kijk hier, dit apparaat is niet groter dan een 2 eurocentmunt en wordt volledig in het oor geplaatst,’ toont Straatman een van de vele mogelijkheden. ‘We horen het cliché (‘was ik hier maar veel eerder gekomen’) eigenlijk nog veel te vaak,’ zegt Straatman tot slot.
Informatie
Oorwerk Amstelveen | Amsterdamseweg 166 (gratis parkeren) | Telefoon 020 345 8999 | amstelveen@oorwerk.nl | www.oorwerk.nl