Patagonias staat voor puur
Amstelveen - Afgelopen zomer konden ijsliefhebbers hun hart ophalen in de pop-up store van Patagonias op het Stadshart. Tevens maakte het shoppende publiek kennis met het grote assortiment van Patagonias. Want deze winkel met heerlijke lekkernijen is namelijk veel meer dan alleen een ijssalon.
Eigenaresse Nuria vertelt enthousiast over de reacties op de pop-up store van Patagonias. ‘Bij de aankondiging van de pop-up store reageerde onze vaste clientèle in eerste instantie geschrokken. Ze dachten dat we ons bestaande fi liaal aan de Johannes Calvijnlaan zouden verlaten. In het Stadshart zijn de reacties erg positief en hebben we veel nieuwe klanten.’
Wie aan een ijssalon denkt, denkt aan een kleurrijke vitrine. Maar bij Patagonias kiezen ze voor gebruik van geïsoleerde vriezerpotten. Nuria legt uit: ‘Onze ‘gelato’ wordt in optimale conditie gehouden in onze geïsoleerde vriezerpotten. Op deze manier behouden we de maximale versheid, kwaliteit en de zijdezachte structuur. Zodra je de winkel binnenkomt zie je dan ook enkel de ijstaarten en pastry en reageren klanten verbaasd als ze het ijs niet kunnen ontdekken. Zo zien we direct wie nieuwe klanten zijn’, vertelt de goedlachse Nuria.
Mini-cakes populair
De mini-cakes zijn volgens Nuria absoluut favoriet in het assortiment. ‘Behalve dat ze enorm lekker zijn is een ander pluspunt het kleine formaat. Onze klanten willen namelijk graag een stukje cake kopen, maar hebben geen behoefte aan een hele grote cake. En deze mini-cakes lenen zich perfect voor 2 personen. En wanneer je ze bijvoorbeeld wilt serveren als dessert bij een etentje, dan kun je kiezen voor meerdere smaken. Zo creëer je een heerlijke proeverij met smaken als chocola, red velvet en citroen.’
Pure smaakbeleving Dat een lekkernij niet altijd ongezond hoeft te zijn, bewijst de werkwijze van Patagonias. ‘Wij bereiden elke dag onze producten met echte, verse ingrediënten en dat proef je. We gebruiken geen kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen en zo min mogelijk suiker. En afgelopen jaar hebben we het gebruik van suiker zelfs met 5% kunnen verminderen. Hier zijn we echt trots op. Want wij gaan voor pure smaakbeleving, op een verantwoorde manier.
’ Nuria’s favoriet
Op de vraag wat nu het meest verkochte ijs is, antwoordt Nuria enthousiast ‘Patagonias’. ‘Deze zelfbedachte huissmaak bestaat uit de drie ingrediënten ik zelf het allerlekkerst vind: crème brûlée, stukjes merengue en smeuïge dulce de leche. De gepassioneerde Nuria houdt van spelen met smaken. ‘Ik vind het leuk om de klant te blijven verrassen. Maar uiteraard houden we ook de klassieke smaken in ons assortiment.’ Er is gelukkig nog genoeg tijd om de heerlijke Patagonias-ijssmaak of de nieuwe perencake te proeven, want door het overweldigende succes blijft de pop-up store ook in 2021 het Stadshart voorzien met haar lekkernijen.
Patagonias | Johannes Calvijnlaan 12 | Telefoon 020 640 04 22 | info@patagonias.nl | www.patagonias.nl