Respect voor medewerkers Dierenambulance geregeld ver te zoeken: 'Toon wat begrip'
Door •
Amstelveenz •
dinsdag 6 juni 2023 om 15:21
Amstelveen - Een medewerker van de Dierenambulance heeft via social media een oproep gedaan aan inwoners van de regio Amstelland, De Ronde Venen en Stichtse Vecht om meer begrip en respect te tonen voor alle collega's van de Dierenambulance en ook niet onnodig het spoednummer te bellen.
De medewerkster van de nachtdienst (7 nachten in de week) geeft aan dat de druk bij de Dierenambulance hoog is (door een tekort aan (nacht-)vrijwilligers, red.) en dat in drukke periodes geregeld ongeduldige en niet begripvolle mensen aan de telefoon hangen. Begin deze week was zo'n drukke periode, toen in één dienst 138 telefoontjes binnen kwamen.
Nare opmerkingen
Hoewel de medewerkers hun best om iedereen netjes te woord te staan onder de hoge werkdruk, blijken lang niet alle mensen begripvol en krijgen de medewerkers teksten naar hun hoofd geslingerd als 'Ik dacht dat je om dieren gaf', 'misschien moet je ander werk gaan doen' en 'jij bent niet geschikt voor dit werk.' Dit valt alle medewerkers zwaar. Ook bellen mensen onnodig het spoednummer/nachttelefoon als dat niet nodig is, hetgeen een zwaar beslag legt op de medewerkers die al lange diensten draaien en daardoor onnodig worden opgeroepen.
Geen lintje, wel begrip
De medewerkster is helder: 'Als ik morgen hier niet meer tegen kan, stop ik met de nachtdiensten en rijdt er niemand meer s' nachts. Begrijp me goed, ik hoef geen veer en ook geen dank je wel of een lintje, maar heb begrip en respect voor mijn collega's en mij alsjeblieft en bel alleen het spoednummer als er een levensbedreigende situatie is, en wat begrip zou ook fijn zijn.'
Lees hier het relaas van de medewerkster (FB):