Stadshart Amstelveen kondigt reeks nieuwe merken aan
Amstelveen - Unibail-Rodamco-Westfield, eigenaar van winkelcentrum Stadshart Amstelveen, kondigt de komst van dertien nieuwe merken aan die het centrum moeten gaan versterken.
Onder de nieuwe merken opvallend veel foodconcepten: zo zullen Coffeecompany, Frites Affairs, Strada, Anne&Max, Prodeli, Blond&Brown en ook Patagonias (had al een pop-up store) zich defintief op het winkelcentrum vestigen.
Bang & Olufsen
Ook opvallend zijn de komst van high-end audio- en videoproduct Bang & Olufsen en crypto-platform Coinmerce. Verder komen ook geurfabrikant Arabian Oud, een nieuw concept van ANWB, babymodewinkels Babystyling en Kiti Kate naar het Amstelveense centrum
Alle openingen zullen verspreid plaatsvinden gedurende 2021 en 2022. Met de toevoeging van deze nieuwe merken aan de bestaande portfolio stelt de winkelcentrumeigenaar een verdiepingsslag te maken en 'te bewijzen dat Stadshart Amstelveen dé toonaangevende winkellocatie te is voor exclusieve en kwalitatief hoogstaande shopervaringen in de metropoolregio Amsterdam'.
Fysieke winkels
Door de sterke aantrekkingskracht blijkt volgens URW dat fysieke winkels nog altijd onmisbaar zijn anno 2021. 'Na de zeer succesvolle herontwikkeling van Leidsenhage tot Westfield Mall of the Netherlands zetten wij nu onze tanden in Stadshart Amstelveen.
Al succesvol in Westfield Mall of the Netherlands
'Ons verhuurteam, onder leiding van Olaf Hoff, heeft geweldig werk geleverd met het aantrekken van deze 13 sterke merken Met Bang & Olufsen, Coffeecompany, Anne & Max, Blond & Brown en Arabian Oud brengen wij een aantal topmerken naar Amstelveen die reeds zeer succesvol zijn in Westfield Mall of the Netherlands,' zegt Teun Koek, Director Operations The Netherlands van Unibail-Rodamco-Westfield. 'Het versterkt ons vertrouwen dat onze centra tot de absolute winnaars behoren in een sterk veranderend fysiek retaillandschap waarin de combinatie van offline en online alleen maar sterker wordt en ‘merkbeleving’ een steeds belangrijkere rol speelt'.
De openingen van Coffeecompany, Frites Affairs, Strada en Anne&Max zijn resultaat van een eerdere samenwerking met Albron die zijn vruchten afwierp in de andere drie centra van Unibail-Rodamco-Westfield, te weten Westfield Mall of the Netherlands, Stadshart Zoetermeer en Almere.
Clicks & Bricks
'Voor Babystyling is dit de flagshipstore en Kiti Kate debuteert zelfs in Nederland door in Amstelveen haar eerste winkel te openen. Beide zijn een mooi voorbeeld van de zogeheten Clicks en Bricks. Dit zijn succesvolle online webshops die de stap maken om ook een fysieke winkel openen. Daarnaast is het ook uniek dat crypto-platform Coinmerce een servicepunt opent in het winkelcentrum. Dit platform biedt bezoekers advies over Crypto Currency gerelateerde zaken,' meldt URW.