Advertorial Gezondheid & welzijn

Tandarts ergernissen top 10

Amstelveen - Een bezoek aan de tandarts staat bij weinig mensen op de bucketlist. Veelal omdat men vaak (onnodig) bang is voor wat komen gaat. Zodoende haakt men liever op het laatste moment af, tot grote ergernis van de tandarts. Herkenbaar?

Ergernissen top 10 van de tandarts

  1. Patiënten die te laat komen met de smoes ‘ik ben er bijna’ en dan pas een kwartier later binnen komen.
  2. Jongeren die zelf een afspraak maken, maar deze keer op keer vergeten, waarna de moeder boos opbelt over de rekening.
  3. Patiënten die boos opbellen omdat ze het niet eens zijn met de in rekening gebrachte behandeltijd bij de mondhygiëniste.
  4. Patiënten die komen voor een lange afspraak bij de tandarts, maar eenmaal in de stoel daarvan afzien.
  5. Als je aan het boren bent en de patiënt steeds de mond dicht doet en je nog moet oppassen ook dat ze je vinger er niet afbijten.
  6. Patiënten die zeggen geen verdoving te willen, maar tijdens de behandeling continu hun hoofd wegtrekken.
  7. Ouders die hun kinderen onnodig bang maken (vaak door eigen tandarts angst) door te zeggen: ‘het gaat echt geen pijn doen’.
  8. Klanten die schreeuwen tegen de baliemedewerkster over uitloop en vervolgens poeslief doen tegen de tandarts.
  9. Als je belt om te vragen waar de klant blijft en deze doodleuk antwoordt: ‘ik kan niet komen, ik zit in een meeting!’
  10. Als de mondhygiëniste aan de patiënt vraagt of er goed geflost en gestookt is en de patiënt dit beaamt, maar uit het bloedende tandvlees blijkt dit niet het geval te zijn.

Ergernissen top 10 van de patiënt

  1. Lang wachten in de wachtkamer.
  2. Het vervelende geluid bij het boren van gaatjes.
  3. Als de tandarts niet luistert.
  4. Een gesjeesde behandeling omdat de tandarts tijd wil inhalen vanwege uitloop.
  5. Wanneer een controle afspraak extreem kort duurt en je binnen 5 minuten weer buiten staat.
  6. Een tandarts die niet communiceert en met de behandeling begint zonder te vertellen wat er gaat gebeuren.
  7. Als de tandarts zelf afbelt vanwege ziekte.
  8. Onbegrijpelijke codes op de rekening die alleen maar vraagtekens oproepen.
  9. Het onprettige gevoel van een rubberen lapje in de mond, bij het plaatsen van een vulling.
  10. Een praktijk die slecht telefonisch bereikbaar is.

Laten we het vooral niet erger maken dan het is. Een bezoekje aan de tandarts hoort er nu eenmaal bij. Gelukkig is de tandarts niet meer de schooltandarts van vroeger waar gaatjes nog zonder verdoving werden gevuld en kiezen zonder pardon getrokken. En dankzij deze top-10 lijstjes, begrijpen we elkaar in ieder geval een stuk beter!

Keizer Karelpark Tandartsen | Lindepark 2A 1185 LD Amstelveen | Tel: 020 345 1534 | info@tandartskeizerkarelpark.nl | www.tandartskeizerkarelpark.nl


Meer nieuws

112 gisteren 13:49

Grote politie-inzet in centrum Amstelveen: verdachte situatie in bus

Amstelveen - De politie heeft donderdagmiddag delen van het centrum van Amstelveen afgezet en is met veel eenheden ter plaatse gekomen in de omgeving van het busstation (Meander) vanwege een verdachte situatie in een bus. Er was een melding binnengekomen dat een passagier, die zich apart gedroeg, een verdacht pakketje bij zich zou hebben.

Algemeen 27 mrt. 2024 17:14

'Ja-sticker' voor reclamefolders doet straks intrede in Amstelveen

Amstelveen - Als de gemeenteraad in april akkoord gaat - en dat is de verwachting - dan krijgen inwoners van Amstelveen vanaf 1 juni 2024 alleen nog reclamefolders in de bus als ze daar bewust voor kiezen door een Ja-sticker op hun brievenbus te plakken. De Nee/Ja en Nee/Nee stickers blijven ook gewoon van kracht.  

Algemeen 26 mrt. 2024 17:51

Pontjes over rivier de Amstel bij Nes en Kalfjeslaan later in de vaart

Amstelveen - De twee pontjes van Groengebied Amstelland (Smient en Fuut), die in het vaarseizoen fietsers en voetgangers over de Amstel brengen, gaan later in de vaart dan gebruikelijk door werkzaamheden aan de bruggen bij Ouderkerk aan de Amstel en Uithoorn.