Advertorial Gezondheid & welzijn

Tandarts ergernissen top 10

Amstelveen - Een bezoek aan de tandarts staat bij weinig mensen op de bucketlist. Veelal omdat men vaak (onnodig) bang is voor wat komen gaat. Zodoende haakt men liever op het laatste moment af, tot grote ergernis van de tandarts. Herkenbaar?

Ergernissen top 10 van de tandarts

  1. Patiënten die te laat komen met de smoes ‘ik ben er bijna’ en dan pas een kwartier later binnen komen.
  2. Jongeren die zelf een afspraak maken, maar deze keer op keer vergeten, waarna de moeder boos opbelt over de rekening.
  3. Patiënten die boos opbellen omdat ze het niet eens zijn met de in rekening gebrachte behandeltijd bij de mondhygiëniste.
  4. Patiënten die komen voor een lange afspraak bij de tandarts, maar eenmaal in de stoel daarvan afzien.
  5. Als je aan het boren bent en de patiënt steeds de mond dicht doet en je nog moet oppassen ook dat ze je vinger er niet afbijten.
  6. Patiënten die zeggen geen verdoving te willen, maar tijdens de behandeling continu hun hoofd wegtrekken.
  7. Ouders die hun kinderen onnodig bang maken (vaak door eigen tandarts angst) door te zeggen: ‘het gaat echt geen pijn doen’.
  8. Klanten die schreeuwen tegen de baliemedewerkster over uitloop en vervolgens poeslief doen tegen de tandarts.
  9. Als je belt om te vragen waar de klant blijft en deze doodleuk antwoordt: ‘ik kan niet komen, ik zit in een meeting!’
  10. Als de mondhygiëniste aan de patiënt vraagt of er goed geflost en gestookt is en de patiënt dit beaamt, maar uit het bloedende tandvlees blijkt dit niet het geval te zijn.

Ergernissen top 10 van de patiënt

  1. Lang wachten in de wachtkamer.
  2. Het vervelende geluid bij het boren van gaatjes.
  3. Als de tandarts niet luistert.
  4. Een gesjeesde behandeling omdat de tandarts tijd wil inhalen vanwege uitloop.
  5. Wanneer een controle afspraak extreem kort duurt en je binnen 5 minuten weer buiten staat.
  6. Een tandarts die niet communiceert en met de behandeling begint zonder te vertellen wat er gaat gebeuren.
  7. Als de tandarts zelf afbelt vanwege ziekte.
  8. Onbegrijpelijke codes op de rekening die alleen maar vraagtekens oproepen.
  9. Het onprettige gevoel van een rubberen lapje in de mond, bij het plaatsen van een vulling.
  10. Een praktijk die slecht telefonisch bereikbaar is.

Laten we het vooral niet erger maken dan het is. Een bezoekje aan de tandarts hoort er nu eenmaal bij. Gelukkig is de tandarts niet meer de schooltandarts van vroeger waar gaatjes nog zonder verdoving werden gevuld en kiezen zonder pardon getrokken. En dankzij deze top-10 lijstjes, begrijpen we elkaar in ieder geval een stuk beter!

Keizer Karelpark Tandartsen | Lindepark 2A 1185 LD Amstelveen | Tel: 020 345 1534 | info@tandartskeizerkarelpark.nl | www.tandartskeizerkarelpark.nl


Meer nieuws

Algemeen vandaag 12:15

Befaamd 'Rondje Poel' uit roulatie door onderhoud bruggen

Amstelveen - Omdat binnenkort wordt gestart met het renoveren en op orde maken van bruggen langs De Poel in Amstelveen zullen wandelaars diverse periodes geen rondje poel meer kunnen lopen. Zowel paden aan de zuid- als oostzijde van de Poel worden gedurende de werkzaamheden tijdelijk afgesloten.

Algemeen gisteren 14:14

AmstelveenZ Dierendagshow.... show je huisdier!

Amstelveen - Het is weer Dierendag! Heb jij een leuke, aandoenlijke, lieve of gekke foto (of kort filmpje) van jouw  huisdier? Stuur ‘m in en maak met jouw Amstelveense huisdier (of dieren) kans op een waardebon van 50 euro van Van Noord's Dierenvoeders.

Algemeen gisteren 09:26

Stemmen op nieuw kunstwerk in wijkpark Middenhoven

Amstelveen - In Wijkpark Middenhoven komt een nieuw kunstvriendelijk kunstwerk. De Adviescommissie Beeldende Kunst (ABK) heeft kunstenaar Cindy Bakker geselecteerd voor dit kunstwerk. Zij maakte twee schetsontwerpen. Amstelveners kunnen via denkmee.amstelveen.nl stemmen op een van de twee werken.