WOW-effect: nieuwe winkel MADDOX in Stadshart
Amstelveen - Met de opening van een compleet nieuw filiaal in het Rembrandthof in winkelcentrum Stadshart Amstelveen heeft modewinkel MADDOX afgelopen maand een nieuwe bladzijde in het (familie-)boek opengeslagen. Eén van de laatste échte Amstelveense familiebedrijven in het Stadshart heeft een grote stap naar de toekomst gezet door de heren- en damesmodezaak samen te voegen. Het resultaat is een indrukwekkende en ruime, maar nog altijd prettige modezaak, met een uitgebalanceerde collectie trending modemerken.
Als je niet beter weet zou je kunnen denken dat MADDOX een Europese keten is, zo imposant ziet het nieuwe filiaal eruit. Achter de prachtige hoge gevel met stijlvolle inloop-etalage schuilt het succes van de hardwerkende Amstelveense familie Mulders. De afgelopen jaren runden ze zowel een heren- (Maddox Casual) als damesmodezaak (Maddox Next Door) in het Rembrandthof. Toen de gelegenheid zich voordeed om de winkels samen te voegen tot één groter filiaal in dezelfde straat (tussen de Bijenkorf en Rosmode) pakte de familie die kans met beide handen aan. Het resulteerde in een winkel van bijna 500m2, die voldoet aan alle eisen van de moderne tijd en helemaal past in de nieuwe stijl van het winkelcentrum, die de komende periode wordt uitgerold.
Hoogtepunt
‘De nieuwe winkel is zo duurzaam mogelijk ingericht. 70 procent van de materialen zijn hergebruikt en alle verlichtingsunits zijn vervangen voor led-lampen,’ zegt Marco, die al aardig gewend is in zijn nieuwe flink grotere zaak. ‘Maar we zetten flink meer stappen per dag,’ lacht hij, verwijzend naar de oppervlakte van de winkel en zijn stappenteller. Marco begon Maddox Casual ooit op het Gelderlandplein in 1993 en maakte in 1998 de overstap naar het Stadshart, waar hij door de jaren heen gestaag groeide, met dit spectaculaire filiaal als nieuwste hoogtepunt. De nieuwe winkel heeft echt een wow-effect. De fraaie ronde toonbank in het midden van de zaak is een eyecatcher, maar het draait natuurlijk vooral om de collectie én de service.
Ouderwetse service
Samen met zijn vrouw Muriël, zoon Patrick en dochter Romy en de verkopers (Kees-Jan, Sandra en Jolanda) vormt Marco een ideaal team, waarbij klanten zich altijd snel op hun gemak voelen. In het grote aanbod van modewinkels in het Stadshart weet MADDOX zich al jaren te onderscheiden door de nieuwste collecties in combinatie met ouderwetse service. Het is één van de redenen dat MADDOX het al jaren goed doet. Het kledingadvies is altijd eerlijk (en natuurlijk op maat), een kopje koffie wordt snel geschonken en veel klanten keren na een aankoop meer dan eens terug. MADDOX heeft door de lokale inborst bijzonder veel Amstelveense klanten, maar weet ook al jaren klanten uit de hele regio te trekken.
De klanten vinden in het nieuwe filiaal naast een nog grotere en nog beter uitgebalanceerde topcollectie liefst (tien!) nieuwe ruime paskamers, waar ze naar hartenlust kunnen passen. Hugo Boss, Replay, Denham, Geisha, Drykorn en Parajumpers zijn slechts enkele merken waar zowel heren als dames zich tegoed aan kunnen doen. Het moet gek lopen wil je hier niet slagen.
Toe aan een nieuwe outfit? Breng vooral een bezoekaan het vernieuwde filiaal van MADDOX en ervaar het zelf. Je bent van harte welkom! Volg MADDOX ook op Instagram: @maddoxcasual
Dit artikel verscheen eerder in de maart editie van AmstelveenZ Magazine, nummer 86.