Bijenkorf presenteert interactieve etalages voor feestdagen
AMSTELVEEN - De Bijenkorf heeft iets nieuws bedacht om hun klanten alvast in de feestdagensfeer te krijgen. Op 9 november werden op kerst en sinterklaas toegespitste, interactieve etalages gepresenteerd.
De nieuwe etalages werden in Den Haag gepresenteerd, maar het filiaal in Amstelveen heeft ook twee interactieve taferelen achter de winkelruit gekregen. De bedoeling is dat het passerende, winkelende publiek met een druk op de knop iets kan laten bewegen of op de foto kan met de etalage. In Amstelveen kun je klimpietjes en heuse slee-planeten bewonderen.
Magische tijd
Vincent Sturkenboom, Creatief Directeur van de Bijenkorf, is erg tevreden met de nieuwe etalages: "Het hele jaar werken wij aan de ontwikkeling van onze feestelijke etalages. ‘Alles voor de meest magische tijd van het jaar’ is dit keer ons thema. Ieder jaar willen we alle voorbijgangers inspireren en verrassen. Dat doen we nu voor het eerst ook met interactieve etalages. Voorbijgangers worden zo zelf onderdeel van de etalage."
Kosten en moeite
De Bijenkorf heeft kosten noch moeite gespaard om het winkelend publiek te entertainen rond de feestdagen. Er werd op het hoofdkantoor namelijk ruim 338 dagen geploeterd aan het concept en in Den Haag werkten 17 visual medewerkers voor twee weken aan het realiseren van de gloednieuwe etalages.