Broodje & Co bij tankstation Loogman in Aalsmeer

AALSMEER Loogman tanken & wassen gaat binnenkort aan de Aalsmeerderweg in Aalsmeer ook broodjes verkopen. Bij Broodje & Co zijn er vanaf medio april rijkelijk belegde broodjes te verkrijgen.

Co Loogman (1930 - 2002), de vader van Ger Loogman, is grondlegger van Loogman tanken & wassen en inspirator voor Broodje & Co.

Gedreven

Co was een gedreven, hardwerkende ondernemer, die er niet voor vreesde om de grenzen op te zoeken. Zo startte hij een tankstation aan de Oosteinderweg hoewel er geen vergunning was aangevraagd. Toen de wethouder er lucht van kreeg en Co Loogman dringend verzocht het tankstation te verplaatsen, bedacht hij om de pompen van het tankstation op wieltjes te plaatsen. Hier bestond geen wetgeving voor en de wethouder moest het tussen de vingers zien waardoor het tankstation mocht blijven bestaan. Het is tekenend voor de manier van denken en doen van Co. 

Nog een anekdote: Het is 6 februari 1991, Co’s hart begint sneller te kloppen als hij met een kop warme koffie het weerbericht hoort op de radio. Het wordt -8. De hele week vriest het al flink en morgenochtend zou het eindelijk zover kunnen zijn.

De Grote Poel in Bovenkerk is dichtgevroren en bedekt met een 10 centimeter dikke laag sneeuw. Zonder die 10 cm dikke laag sneeuw zou er geschaatst kunnen worden, iets waar de Amstelveners en Bovenkerkers met smart op wachten. De morgen breekt aan en om 6.00 uur zit Co aan z’n broodje oude kaas. Zonder poespas. Gewoon een lekker, rijkelijk belegd broodje dat goed vult. Want er staat hem nog een flinke klus te wachten. Over 6 uur kunnen de Amstelveners en Bovenkerkers hun schaatsen aan hun voeten binden.

Ossenworst

Co loopt naar zijn tractor, die achter zijn tankstation staat en monteert de sneeuwschuiver. 400 meter verderop rijdt hij langzaam de Grote Poel op. Hij geeft nog eens extra gas en duwt de eerste sneeuwlaag voor zich uit. Als het ijs bijna sneeuwvrij is hoort Cor het ijs kraken onder de tractor en niet veel later zakt de tractor door het ijs. Met behulp van de brandweer wordt de tractor uit het ijs gehaald. Als niet veel later de lachende kinderen de eerste strepen achterlaten op de schoongeveegde Poel zit Co bijna voldaan aan de keukentafel. Bijna, nu eerst nog zijn welverdiende broodje ossenworst. Klein beetje peper, klein beetje zout. Het is zo’n heerlijke winterdag.

Zijn karakter en liefde voor broodjes vormen de basis voor het nieuwste shop-in-shop concept van Loogman tanken & wassen. In een tijd waar Loogman veel innoveert en groeit, blijft de de zaak ook graag dicht bij zichzelf en wordt er niet vergeten dat Loogman een echt familiebedrijf is.

Kwaliteit

Broodje & Co staat dan ook voor broodjes zonder poespas. Gewoon een lekker, rijkelijk belegd broodje. Dit is de rode draad in alle producten en verpakkingen van Broodje & Co. Met dit concept speelt de Loogman Groep in op de veranderde consumptiecultuur in Nederland. Nederlanders eten volgens cijfers van FSIN steeds vaker buiten de deur; een stijging ten opzichte van vorig jaar. Daarnaast wordt ontbijten buiten de deur populairder. Zo’n 14 procent van de mannen doet dat al minstens één keer per week. Van de jongeren zelfs 20 procent. Met Broodje & Co speelt de Loogman Groep ook in op deze laatste trend.

Bij broodje & Co kan de klant een goed belegd broodje van hoogwaardige kwaliteit verwachten. Dit wordt gegarandeerd doordat elk broodje met minimaal 60 gram vleeswaren of salade wordt belegd. De kwaliteit wordt gewaarborgd door hoogwaardige producten van Bakkerij Vooges en Keurslager Fred van Ingen

Naast de broodjes zal Broodje & Co ook muffins, gevulde koeken en koffie aanbieden. In de nabije toekomst kan het assortiment worden uitgebreid met verse croissants, yoghurt en fruit om op het ontbijtmoment in te spelen.

 

Voor de verpakkingen is gekozen voor duurzame materialen met het logo van Broodje & Co.

Gekoppeld aan dit bericht


Reacties