AmstelveenZ

Voormalig Intertoys-filiaal Stadshart Amstelveen wordt Jase&Joy

Amstelveen – Het voormalige Intertoys-filiaal in Stadshart Amstelveen wordt omgetoverd tot de volledig nieuwe speelgoedformule Jase&Joy. De nieuwe speelgoedwinkel opent medio november in het voormalige filiaal van Bart Smit, dat vroeger pal naast Intertoys was gevestigd en volledig wordt verbouwd voor de komst van Jase&Joy.

Jase&Joy wordt gevormd door zeven voormalig Intertoys ondernemers (in totaal negen winkels), die samen met Euretco, een nieuwe koers insloegen na het eerdere failliet van Intertoys. Sindsdien voert de Amstelveense speelgoedwinkel tijdelijk de naam 'De nieuwste speelgoedwinkel van Nederland', maar gisteren werd bekend gemaakt dat Jase&Joy de nieuwe formule wordt.

Voor de Amstelveense ras-ondernemer Hans de Groot, die ooit met Intertoys op Groenhof begon en al jaren op het Stadshart zit, is het een weer een nieuwe stap. ‘We hebben er heel veel zin’, zegt De Groot in een reactie.  

Miriam de Bruin, Business Unit Manager speelgoed bij Euretco: ‘Wij willen ons echt onderscheiden en hebben daarom heel bewust gekozen voor een naam waar geen ‘Toys’ in voorkomt. Jase&Joy is een naam waar plezier uitspreekt, ‘&Joy’ is een knipoog naar ‘enjoy’.' [Onderstaand het logo van Jase&Joy, tekst gaat verder onder afbeelding]

De Bruin vervolgt: 'Daarnaast vonden wij het belangrijk dat het merk ook een gezicht heeft. We willen mensen aan de hand nemen tijdens het aankoopproces en ze onder andere voorzien van reviews, daar gaat het duo Jase en Joy onder andere een rol in spelen. Ook onderscheiden wij ons met onze look & feel. Zo zijn wij niet voor de primaire kleuren geel, rood of blauw gegaan, welke veelal door speelgoedformules gebruikt worden, maar wordt onze formule gekenmerkt door een petrol kleur. Nóg een manier waarop we laten zien dat we anders zijn dan andere speelgoedformules.” aldus Miriam.

Fun first, dat is het uitgangspunt van Jase&Joy. Dit komt onder andere terug in de activiteiten en ‘hotspots’ in de winkel. Ook worden er speciale Jase&Joy testteams samengesteld om het speelgoed uit te proberen, klanten kunnen zich straks via de website aanmelden als tester. 'Door middel van de testteams willen we extra waarde creëren voor de klant, zo’n beschrijving op de verpakking is leuk, maar of het echt iets is weet je dan nog niet. Onze testteams proberen het speelgoed uit en vertellen door middel van reviews of het de moeite waard is', zo legt Miriam uit.

Gefaseerde ombouw

Terwijl de nieuwe formule werd uitgewerkt draaiden de winkels door onder de tijdelijke naam “de nieuwste speelgoedwinkel van Nederland”. Nu de volgende stap is aangebroken en de nieuwe naam bekend is, gaan de winkels de komende weken stukje bij beetje ombouwen. Op dit moment hangt de nieuwe naam met een tijdelijke oplossing aan de gevel, de komende weken wordt omgebouwd naar de definitieve uitstraling. Niet alleen aan de buitenkant, maar ook aan de binnenkant. “Deze tijd is de drukste periode van het jaar, tijdelijk dichtgaan voor de ombouw is dus geen optie.” vertelt Miriam. “Stap voor stap zullen we iedereen meenemen in de nieuwe wereld van Jase&Joy".

Op 10 oktober a.s. zal de digitale versie van het eerste Jase&Joy speelgoedboek gelanceerd worden, vanaf 21 oktober is het speelgoedboek ook gedrukt beschikbaar. Zo kunnen de verlanglijstjes voor de decembermaand alvast gemaakt worden. Ook de website en webshop  www.jasejoy.nl is volop in ontwikkeling, hierop zullen regelmatig nieuwe dingen getoond worden.

Jase&Joy

De komende maanden zal de formule Jase&Joy steeds meer gezicht krijgen en uitgroeien tot een volwaardig merk. 'Een merk waarin we laten zien dat speelgoed meer is dan alleen een gevulde doos verpakt in cadeaupapier. Er is zoveel over speelgoed te vertellen en je kunt het voor een hele brede doelgroep leuk maken,'vertelt Miriam enthousiast. 'Beleving en gevoel worden steeds belangrijker om onderscheid te kunnen maken ten opzichte van online aanbieders. De manier waarop dat gebeurd is essentieel, daarom moet je goed kijken naar hoe je omgaat met het assortiment én service. Dit doen wij samen met zelfstandig ondernemers die met passie in hun winkel staan en hun lokale omgeving door en door kennen. Deze formule hebben we echt samen met hen gebouwd, met hun kennis, ervaring en vooral hun enthousiasme. Daar ben ik echt heel erg trots op.” aldus De Bruin. “Ook klanten hebben in de afgelopen periode heel erg met ons meegeleefd én meegedacht. Ze zijn blij dat hun vertrouwde winkel blijft bestaan en waren vooral heel nieuwsgierig naar wat er ging komen.“

Locaties

Jase&Joy krigt naats de vestiging in Amstelveen ook vestigingen in Amersfoort-Noord, Budel, Bussum, Deurne, Eindhoven (Stratum), Gemert, Purmerend en Veldhoven. Voor meer informatie kunnen geinteresserden vanaf 11 oktober 2019 terecht op de website www.jasejoy.nl Voor nu vind je alle informatie nog op www.denieuwstespeelgoedwinkel.nl


Meer nieuws

Zakelijk vandaag 09:00

Veel zorg en aandacht voor goede mondhygiëne bij Keizer Karelpark Tandartsen

Amstelveen - ‘Voorkomen is beter dan genezen’ is het bekende spreekwoord en dat geldt zeker als het gaat om het behoud van een mooi en sterk gebit. Vooral parodontitis is een veelvoorkomend probleem en wil je zo veel mogelijk voorkomen door veel zorg en aandacht te besteden aan een goede mondhygiëne.

Sport gisteren 15:00

Nu ook online & hybrid coaching bij Kaizen Gym

Amstelveen / Aalsmeer - De personal trainingsfaciliteit Kaizen Gym staat al meer dan tien jaar bekend om de verbluffende resultaten die het bij cliënten weet te boeken dankzij een gerichte all-in trainingsaanpak op persoonlijk niveau. Kaizen Gym, dat drijft op de Japanse filosofie voor het continue verbeteren, is als het ware de benchmark voor personal trainingslocaties in deze regio en biedt nu ook een doordacht en zeer effectief nieuw online & hybride begeleidingsprogramma. Ideaal voor mensen die niet de mogelijkheid hebben om geregeld personal trainingen te volgen, maar wel optimaal willen profiteren van de professionele begeleiding en uitgebreide kennis van de Kaizen Gym-trainers.

Algemeen gisteren 13:10

Gemeente hoopt op minder rommel op straat met oranje statiegeldbak

Amstelveen - Maandagochtend 9 september was wethouder afval Frank Berkhout in Westend Westwijk. Daar staat sinds kort, net als op meerdere plekken in de stad, een oranje statiegeldbak. De wethouder kreeg uitleg van Pablo Cantatore, ontwerper van de statiegeldbak en Jan Pijbes van Statiegeld Nederland.

Algemeen gisteren 12:46

105 duizend euro beschikbaar voor najaarsronde Amstelveens Mediafonds

Amstelveen - Mediaorganisaties, freelance journalisten en studenten journa-listiek kunnen vanaf 9 september aanvragen indienen voor een bijdrage uit het Amstelveens Mediafonds. Voor deze ronde is 105 duizend euro beschikbaar. De deadline voor deze aanvraagronde ligt op 10 oktober 2024. Om deze aan-vraagronde af te trappen organiseert de Mediaraad op donderdag 12 september in de Openbare Bibliotheek een informatieve ontmoetingsavond: het Media-café.